Dag 5: de laatste dag.

21 mei 2015 - Gyor, Hongarije

Wat leuk dat jullie gereageerd hebben! Het is vandaag de laatste hele dag voor mij hier, morgen ga ik naar huis. Ik vind het erg jammer om naar huis te gaan, maar omdat het vandaag de hele dag heel hard geregend heeft vind ik het nu toch iets minder erg. Of ik het hier leuk vind? Ja! Super leuk! De mensen zijn echt heel vriendelijk en het eten en drinken is lekker. Ik heb veel Hongaarse vrienden gemaakt. We hebben veel goed weer gehad en ik heb heel veel geleerd. Ik verheug me er al op om jullie er alles over te vertellen! De kinderen zijn trouwens ook heel lief ja! Vandaag heb ik ze een paar woordjes Nederlands geleerd. Als ik terug ben, gaan we ook een beetje Hongaars proberen te praten!!

Tjallie, je hebt helemaal gelijk! Ik kom de Mc Donalds ook overal tegen! Misschien moeten we samen maar eens uit gaan zoeken of het echt overal op de wereld te vinden is.. En Maud, Janou, Renske, Femke, Len en Floortje: ik zie jullie donderdag nog, dan kan ik jullie succes wensen voor de communie!

GEFELICITEERD voor Teun!! 7 jaar, wat een mooie leeftijd!!!

Faye, Femke en Len: ik ben blij om te horen dat jullie weer zijn opgeknapt!

Ik heb vandaag mijn laatste dag gehad. Weer heel erg veel geleerd en gezien. We zijn vandaag weer op bezoek geweest bij een andere school. Weer een beetje een speciale school. Niet zomaar alle kinderen kunnen op deze school les krijgen. Je moet er namelijk voor geselecteerd worden. Kennen jullie dat woord? Op deze school zitten kinderen waarvan de papa en mama wat meer geld hebben. Het is ook iets duurder om naar deze school te gaan (sommige kinderen liepen zelfs in een uniform!!!).

Wat ik daar heel speciaal vond om te zien was het schoolplein! Alle kinderen waren op een groot plein aan het spelen en er stonden helemaal geen speeltoestellen of iets dergelijks. De kinderen hadden alleen een tol. Weten jullie hoe je daarmee kan spelen? Dat was eigenlijk het enige wat ze hadden. (kijk maar bij de foto's)              Ze waren heel nieuwsgierig toen wij in de klas waren..

We hebben bij de muziekles gekeken en zelf ook met de kinderen gezongen. We hebben ze ook wat Nederlands geleerd. Ik ga binnenkort ook iets leuks met jullie doen wat daarmee te maken heeft. Ik heb gefilmd hoe de kinderen aan het zingen waren, dat laat ik jullie zeker zien als ik er weer ben.

Verder heb ik vandaag niet zo veel meer gedaan. We hebben in de stad wat gekocht. Het heeft heel hard geregend. Natuurlijk had ik dubbele pech, want er reed een auto zo door een plas waardoor mijn broek helemaal nat werd!!

Nu ga ik denk ik even een uurtje slapen.. Ik ben heel moe, maar we gaan het vanavond toch nog even gezellig maken. Dan optijd slapen en morgen weer heel vroeg op…. Op naar het vliegveld en dan vliegen we richting Brussel. Daarna rijd ik weer naar het (hopelijk zonnige) stadje Weert. :)

Dit was mijn allerlaatste berichtje! Ik verheug me er al op om jullie weer te zien en jullie alles te vertellen!

Groetjes de meester!